För konsumenter tillämpas köpvillkor enligt konsumentköplagen (1990:932), samt Distans - och hemförsäljningslagen (2005:59).
För företagskunder tillämpas köpvillkor enligt köplagen (1990:931) förutsatt att inget annat avtalats.
Vi har fast fraktkostnad på alla ordrar 190kr.
Varje vara anges med pris exklusive moms som standardval. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalning sker mot faktura. Fakturans betalningsvillkor är normalt 14 dagar netto för konsument och 30 dagar netto för företag. Vid betalningspåminnelse tillkommer lagstadgad avgift på 50kr per påminnelse samt dröjsmålsränta med 12 % per år. Vid inkasso tillkommer inkassoföretagets kostnader och avgifter.
Vi lämnar garanti i linje med våra leverantörer, vilket innebär minst 1 år. Vissa produkter har även angivit visst antal driftstimmar som garantiperiod, detta gäller vissa pumpar och motorer bl.a.
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja avtalet gentemot dig. Vi lämnar inte ut era person/företagsuppgifter till tredje part. Informationen lagras enbart för internt bruk. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall.
Den genomsnittliga leveranstiden är 2-5 arbetsdagar. Order mottagna före klockan 12.00 skickas som regel samma dag. Brådskande order som görs senare under dagen kan skickas vid mån av tid samma dag, men senast 15:00. Kontakta oss då via telefon för besked, 0850-119-777.
Om varan inte finns i lager vid ordertillfälle bekräftas beräknad leveranstid via mail efter avslutad beställning.
Hyva Nordic AB har avtal med Posten Logistik. Vid mottagarfrakt skickar vi med den speditör som kunden önskar.
Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (9-16§) har du som konsument rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller under 14 dagar. Vill du ånga ditt köp kontakta kundservice för vidare instruktioner, telefon 0850-119-777 eller hyvanordic@hyva.com.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Beställningsvaror kan inte returneras eller avbokas efter att beställningen är slutförd. Ångerrätten är ej tillämplig för näringsidkare om inget annat avtalats.
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Vid retur ansvarar vi ej för godset under transport. Innan du gör en retur ska du först meddela kundservice innan du skickar tillbaka varan.
Vid reklamation kontakta vår kundservice på 0850-119-777 eller via vår mail hyvanordic@hyva.com. Vid kontakt uppge ert kundnummer eller ordernummer för att vi lättare ska kunna hantera ert ärende. Godkänd reklamation ersätts med ny vara alternativt pengarna tillbaka. Vid alla godkända reklamationer står Hyva Nordic AB för returfraktkostnaden.
Hyva Nordic AB ansvarar ej för indirekta skador, såsom vinstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än det levererade. Vi reserverar oss för eventuella avvikelser på produktbilderna i webbutiken gentemot verkligheten.
Dock överensstämmer varan mot artikelnummer, specifikation och standarder som gäller för respektive vara.